פתיחת פיר מעלית במבנה קיים עם מסור היהלום

רוצים להתקין מעלית במבנה קיים? מחפשים חברת ניסור לפתיחת פיר למעלית ברצפה או בקיר בטון? חברת אלוני מתמחה בביצוע עבודות ניסור וקידוח בטון, כולל פתיחת פיר מעלית במבנים קיימים. המשיכו לקרוא
תוֹכֶן הָעִניָנִים

רוצים להוסיף מעלית לבניין שלכם? הוספתם קומות נוספות ואתם זקוקים למעלית? בניה של מעלית בבניין בנוי שלא הייתה בו מעלית עד כה היא לא אתגר פשוט. היא מחייבת עבודה מקצועית והכנה נכונה על מנת שהכול אכן יהיה בטוח לשימוש ועשוי בצורה מקצועית ומושלמת.
הפעולה המרכזית והחשובה ביותר היא כמובן פתיחת פיר למעלית. איך עושים את זה? על מה צריך לחשוב לפני שמתחילים בעבודה? האם זה לא מסכן את המבנה? על כך ועוד כאן בהמשך.

פתיחת פיר מעלית

פתיחת פיר מעלית

מתי אתם צריכים לפתוח פיר למעלית?

ברבים מהבנים הישנים אין מעלית. במיוחד אלו שהם לא יותר מגובה של ארבע קומות. בבניינים אלו ישנה מגמה של התחדשות עירונית או פרויקטים של תמ"א 38 כאשר החוק מאפשר ואפילו דורש במקרים מסוימים חיזוק של המבנים. מדובר בחיזוק מפני רעידות אדמה תוך הוספה של חדרי ממ"ד לאורך כל הבניין. לרוב נוטלים על עצמם את ביצוע הפרויקט, יזמים או קבלנים שמקבלים בתמורה את האפשרות להוסיף עוד קומות ובתים על גג המבנה. כך שהרווח שלהם בסופו של דבר הוא ממכירת הנכסים הללו. לשם כך הם גם חייבים להוסיף מעלית לבניין.
לא תמיד חציבת פיר למעלית תהיה במסגרת עבודות של תמ"א 38. גם אנשים פרטיים שרוצים לשדרג את הבית עשויים למצוא את עצמם זקוקים לשירות כזה של הוספת מעלית וכך גם אנשים שרוצים להנגיש את הבית לנכים או מוגבלים.

כך או כך, הוספה של מעלית לבניין שאין בו מעלית היא אתגר מורכב למדי. יש למצוא את הנישה המתאימה לבניית המעלית כאשר שם יהיה צורך לחצוב את הפיר לכל גובה הבניין. החל מהקומה הראשונה וכלה בקומה האחרונה. כולל את ניסור הגג כדי להתקין את חדר המעליות עם המנוע של המעלית.

כל השלבים בדרך למעלית

אז החלטתם להוסיף מעלית לבית שלכם. כאן עליכם לתכנן את כל המהלכים מראש כדי לקבל בסופו של דבר את המעלית המותאמת בדיוק לצרכים שלכם ולמטרות שלכם תוך הבטחה ליישום איכותי ובטוח.

השלב הראשון – תוכניות מהנדס

אף פעם אי אפשר לצאת לדרך לפני שמקבלים אישורי הנדסה. אחרי הכול בניין בנוי מכיל הרבה אלמנטים שעין לא רגילה מבחינה בהם וניסור שייעשה ללא בקרה עלול להוביל לקריסה של הבניין ולסיכון חיי אדם. על כן, הצעד ראשון הוא פנייה אל מהנדס בנין שיבוא, יבדוק ויראה את השטח ויקבע מה אפשר ומה מותר לעשות במבנה והיכן המקום המתאים ביותר בו אכן אפשר יהיה ליישם את העבודה.

פתיחת פיר מעלית במבנה קיים עם מסור היהלום

 

המרכיבים אותם המהנדס ייקח בחשבון כוללים:

  • חוזק המבנה והאפשרות לבצע בו את החציבה.
  • תשתיות קיימות כמו חשמל, צנרת מים וכדומה שעוברים באזורים בהם רוצים לחצוב את הפיר.
  • תכנון מחודש של תשתיות אותם יהיה צורך להעביר למוקמות אחרים כדי לבצע את העבודה של החציבה וההתקנה של המעלית.
  • חיזוק המבנה לקראת העבודה כדי לא לסכן אותו ואת יושביו.

השלב השני – בוחרים את המעלית הכי מתאימה

בהתאם לתנאי השטח יהיה עליכם לבחור את המעלית המתאימה. מובן שיש להתחשב בצרכי הדיירים. אם מדובר במעלית נכים, היא תהיה חייבת להיות גדולה ורחבה דייה בהתאם לתנאי השטח שלכם. אם מדובר במעלית למטרות אחרות הדגש לא יהיה דווקא על הרוחב של המעלית אלא על ההתאמה שלה לנישה שיש לכם בבניין. אך הכול מתוך התחשבות באילוצי המקום כאשר רק כך המעלית אכן תהיה מושלמת לשימוש העתידי בו.

פתיחת פיר מעלית מתאימה

שלב שלישי – מתחילים לחצוב את הפיר

לאחר שיש לכם את כל התוכניות והמעלית המתאימה כבר נבחרה, אתם יכולים להתקדם ולהתחיל בעבודה בפועל.

כדי ליצור את הפיר של המעלית, יש לעשות שימוש בכלים מיוחדים שיאפשרו את העבודה בצורה בטוחה ומדויקת.

כפי שכבר ציינו, חציבה של פיר למעלית מחייבת ניסור של הבטון לכל גובה הבניין. החל מקומת הכניסה וכלה בגג הבניין.

הניסור נעשה בעזרת מסור יהלום.

הניסור באמצעות יהלום נחשב לניסור הכי איכותי, הכי מדויק וגם הכי בטוח היות וכך ניתן להגיע לתוצאות מדויקות מאוד בלי שיהיה צרך לבצע תיקונים אחר כך.

את מסור היהלום מקבעים בכל פעם על גבי מסילה מיוחדת שמתחברת למשטח אותו רוצים לחתוך,  בנקודות הרצויות שם צריך את החיתוך כאשר המסור נוסע על גביה ומבצע את החיתוך בצורה מדויקת ומושלמת.

פתיחת פיר מעלית במבנה קיים עם מסור היהלום

שלב רביעי – ריסוק ופינוי של הבטון

העבודה לא מסתיימת בחיתוך של הפיר. חלק מהעבודה של ניסור הבטון מחייב גם את הפינוי של הבטון מהמקום. לא תמיד זה פרויקט קל היות ומדובר בחלקי בטון גדולים וכבדים ולא קל לשנע אותם מהמקום בו התבצעה העבודה. במקרים מסוימים בוחרים לרסק את הבטון לקראת הפינוי כדי לאפשר פינוי קל יותר. עם זאת יש כאלה שבוחרים להעביר את החלקי הבטון ישירות אל משאית שמפנה אותם כמו שהם. בכל מקרה, תמיד כשאתם מזמינים שירות כזה של ניסור בטון עליכם לוודא כי מדובר בעבודה שכוללת גם את הפינוי של הבטון שזהו אתגר בפני עצמו ללא קשר לביצוע העבודה בפועל.

פינוי פסולת הבטון

מי מבצע עבורכם את העבודה?

בכל מה שקשור לניסור בטון, חשוב להבין. מדובר בעבודה מורכבת מאוד ומאתגרת במיוחד. אסור להפקיד את העבודה בידיים שאינן מקצועיות! חובה לוודא כי יש לכם איש מקצוע מומחה לתחום שצבר ניסיון בכל מה שקשור לניסור בטון. הוא מכיר את העבודה, הוא יודע איך היא אמורה להתבצע ויש לו את כל הציוד והכלים הנדרשים. רק אחרי שיש לכם את המידע כי אכן מדובר באיש מקצוע כזה, אתם יכולים להתקדם הלאה לקראת הביצוע.

 

 

 

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מְעוּלֶה
מבוסס על 11 ביקורות
שי מנצוב
שי מנצוב
2023-05-07
עובד מקצועי ודייקן מרוצה מאוד ומחיר סביר בהחלט
ידידיה כהן
ידידיה כהן
2023-04-23
שירות חם עבודה יסודית והכי חשוב אמינות נהנתי מאוד ממליץ בחום
משה יצחק
משה יצחק
2023-04-18
תודה רבה צוות הכי טובים שהיו לי עבודה מעולה כמה פעמים לפני היו אצלי מנסרים ולא היו מקצועיים וגרמו לנזקים חברת אלוני מקצועיים תודה רבה רבה
Dina Ben Shushan
Dina Ben Shushan
2023-04-17
מקצוען
ליאת סויסה
ליאת סויסה
2023-04-17
ממליצה מאוד על אלוני ניסור אדם מקצועי אדיב ואחראי
הדס אלבלק
הדס אלבלק
2023-04-17
עבודה מקצועית!! והשירות מעל הכל!
אורי חיים מזור
אורי חיים מזור
2023-04-17
עובדה מהירה טובה ומדויקת
Ilay Kuzibardov
Ilay Kuzibardov
2023-04-17
שירות מדהים
Ofer Baram
Ofer Baram
2023-04-17
ספק הגון ישר בעל מקצוע מפעיל תהליכי עבודה מדויקים ונכונים ובבטיחות רבה כן ירבו שכמותו
יוסף סלמה
יוסף סלמה
2023-04-17
תודה על שירות נקי אמין ומקצועי, מרוצה מעל הגג
מאמרים והדרכות על ניסור בטון

חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »