ניסור חגורת בטון בכל תנאי שטח שונים

משפצים או בונים וישנה חגורת בטון שמפריעה? מה עושים במקרה כזה? האם מותר לנסר את החגורה? אל מי פונים כדי לקבל אישורים? חברת אלוני.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

משפצים או בונים וישנה חגורת בטון שמפריעה לכם בעבודה? מה עושים במקרה כזה? האם מותר לנסר את החגורה? אל מי פונים כדי לקבל אישורים? איך מבצעים את הניסור בפועל וכמובן – כמה זה עולה? על כך ועוד כאן בהמשך.

במהלך ביצוע שיפוצים אתם עשויים להיתקל בחגורות בטון שמחייבות ניסור כדי להמשיך בתהליכי הבנייה. לפני הכול חשוב לדעת! אין לחתוך חגורת בטון בלי לקבל אישור מהנדס. חגורות בטון לא נבנות סתם כך ללא סיבה. החגורות נועדו לחזק את המבנה ואם תפגעו בחגורה כזו בלי בקרה אתם עלולים לסכן את עצמכם ואת המבנה כולו. השאלה היא איך מבצעים את הניסור בעת הצורך? אנחנו כאן עם כל התשובות לכל השאלות, להכנה נכונה לקראת העבודה החל מקבלת האישורים ועד לביצוע בפועל.

ניסור חגורת בטון

ניסור חגורת בטון

מהי חגורת בטון?

חגורת בטון עוברת בדרך כלל לכל רוחב המבנה בדומה לעמודים שעוברים לכל גבהו של המבנה. המטרה של החגורה היא חיזוק המבנה כולו לכל רחבו וארכו. החגורות עשויות מבטון מזוין שהוא עבה במיוחד ומכיל גם ברזלים שמטרתם אכן לתמוך במבנה. ברצפה, בתקרה, בקומות מעל ובקומות מתחת.

כל פגיעה בחגורה כזו עלולה לסכן את המבנה. עם זאת, במקרים בהם אכן אפשר לחתוך את החגורה לאחר קבלת האישורים הנדרשים כמו גם בהריסה מוחלטת של מבנים, חובה לבצע את העבודה באמצעים המתאימים כדי להבטיח תוצאות מדויקות ובטוחות גם יחד.

ניסור חגורת בטון – רק עם אישור מהנדס

לפני שאתם באים לנסר חגורת בטון, עליכם לבדוק כי אכן הדבר אפשרי מבחינה הנדסית. לשם כך עליכם להזמין מהנדס למקום שייראה את מהות העבודה ויקבע האם ובאלו תנאים תוכלו לבצע את העבודה. לעיתים יהיה צורך בתוספת חיזוקים למבנה כדי לאפשר את הביצוע כאשר במקרים אחרים הדבר יתאפשר גם בלעדיהם. בכל מקרה, אין לעשות דבר לפני שמתקבלים האישורים וזאת כדי להבטיח כי אכן העבודה לא תפגע כלל בחוזק המבנה.

איך מבצעים את הניסור בפועל?

הניסור בטון חייב להתבצע בעזרת כלים מיוחדים שנועדו לשם כך.

בעבר מקובל היה פשוט לשבור את הבטון כי לא היו אמצעים אחרים. השבירה של הבטון לא הייתה מדויקת בדרך כלל ובמקרים רבים נוצרו נזקים היקפיים למבנה כולו. מה שחייב אחר כך ביצוע שיפוצים שונים ותיקונים לחלקי המבנה שנפגעו בעקבות שבירת החגורה של הבטון.

הפתרונות שיש לנו היום מבוססים כולם בעיקר על חיתוך באמצעות ניסור יהלום. למעשה ישנם שני אמצעים עיקריים בהם עושים שימוש לניסור הבטון, שניהם עשויים יהלום.

 

מסור קיר

ניסור במסור יהלום:

ניסור חגורת בטון באמצעים המיועדים והמתאימים לניסור בטון. מדובר במסורים שמורכבים מדיסקים. לצורך ביצוע החיתוך יש לבחור את המסור עם הדיסק בקוטר שמתאים לעובי החגורה אותה אתם מבקשים לחתוך. המסור מסתובב במהירות עצומה וכך הוא חותך את הבטון. הדיסק מצופה בשכבה של פתיתי יהלום. על כן מכונה המסור – יהלום. היהלום הוא זה שמקנה למסור את החוזק המיוחד שלו ואת האפשרות שלו לבצע את העבודה בצורה מקצועית וטובה. כי היהלום הוא חומר חזק יותר מהבטון ולמעשה זהו החומר הכי חזק שאנחנו מכירים היום בטבע. מה שמאפשר לנו להתגבר על הבטון חזק.

השימוש במסור הבטון זו השיטה הנפוצה והמקובלת ביותר לניסור בטון.

 

מסור כבל יהלום

ניסור בכבל יהלום:

במקרה ומדובר בחגורת בטון עבה במיוחד אשר אינה מאפשרת את החדירה של החגורה על כל עובייה, אפשר לבצע את החיתוך באמצעות כבל יהלום. העבודה מתאימה גם למצבים בהם אנחנו רוצים שהעבודה תהיה שקטה בלי הרעשים הנלווים לניסור בטון באמצעות מסור.

הטכנולוגיה הזו של חיתוך באמצעות כבל יהלום נעשית באופן הבא:

כורכים כבל מסביב לחגורת הבטון ובהפעלה של הכבל בשלט רחוק, הוא פשוט מחכך את החגורה כאשר הוא נע מצד אל צד במהירות עצומה מה שיוצר בסופו של דבר את החדירה ואת החיתוך של הבטון. טכניקה זו אינה סטנדרטית ולא בוחרים בה בכל מצב רק במקרים בהם אין דרך אחרת לבצע את החיתוך הרצוי.

מנוף מרים קיר

המחיר לניסור חגורת בטון

שאלת השאלות היא כמה עולה שירות כזה של ניסור חגורת בטון. כאן חשוב להבין שיש מדדים שונים ומספר פרמטרים שהם אלו המרכיבים את התמחור בסופו של דבר.

המחיר מתחיל ב- 500 ₪ והוא עשוי לטפס ולהגיע למחירים של 1,000 ₪ ואפילו יותר בהתאם למורכבות העבודה.

ישנה התחשבות במיקום בו נדרשת העבודה כאשר לא כל חגורה הינה נגישה וקלה לביצוע החיתוך. לעיתים יהיה צורך לשלב עבודה עם מנוף או אפילו עם מחפרון שייכנס אל תוך השטח מה שייקר כמובן את כל העלויות. כך גם יש להתחשב בסוג החגורה ועובייה. ככל שהבטון יהיה חזק יותר הוא גם יהיה עבה יורת ובהתאם לכך תעלה מורכבות העבודה.

מעבר לכל הנ"ל, יש להתייחס לאופן הפינוי של הבטון. לא תמיד זה יהיה כל כך פשוט. לעיתים יידרש ריסוק של הבטון המנוסר או שימוש במנוף או מחפרון וכל מה שישמש לצורך פינוי הבטון המנוסר. יש מצבים בהם בוחרת החברה לשנע את משטח הבטון או את החגורה כמות שהיא באמצעות משאית מיוחדת.

פונים אל המומחים

בגלל שהעבודה לניסור חגורות בטון היא כל כך מורכבת ומחייבת זהירות והקפדה על כללי בטיחות קשוחים במיוחד, אל תתפשרו אף פעם על הרמה המקצועית של חברת הניסור. תמיד חשוב לשים דגש על בחירה בצוות מיומן המכיר היטב את העבודה ויודע איך וכיצד לבצע אותה באופן הנכון.

ככל שתקפידו על כך תוכלו להבטיח לעצמכם ראש שקט ותחושת ביטחון לקראת העבודה וכמובן גם בעת שהניסור מתבצע בפועל.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מְעוּלֶה
מבוסס על 11 ביקורות
שי מנצוב
שי מנצוב
2023-05-07
עובד מקצועי ודייקן מרוצה מאוד ומחיר סביר בהחלט
ידידיה כהן
ידידיה כהן
2023-04-23
שירות חם עבודה יסודית והכי חשוב אמינות נהנתי מאוד ממליץ בחום
משה יצחק
משה יצחק
2023-04-18
תודה רבה צוות הכי טובים שהיו לי עבודה מעולה כמה פעמים לפני היו אצלי מנסרים ולא היו מקצועיים וגרמו לנזקים חברת אלוני מקצועיים תודה רבה רבה
Dina Ben Shushan
Dina Ben Shushan
2023-04-17
מקצוען
ליאת סויסה
ליאת סויסה
2023-04-17
ממליצה מאוד על אלוני ניסור אדם מקצועי אדיב ואחראי
הדס אלבלק
הדס אלבלק
2023-04-17
עבודה מקצועית!! והשירות מעל הכל!
אורי חיים מזור
אורי חיים מזור
2023-04-17
עובדה מהירה טובה ומדויקת
Ilay Kuzibardov
Ilay Kuzibardov
2023-04-17
שירות מדהים
Ofer Baram
Ofer Baram
2023-04-17
ספק הגון ישר בעל מקצוע מפעיל תהליכי עבודה מדויקים ונכונים ובבטיחות רבה כן ירבו שכמותו
יוסף סלמה
יוסף סלמה
2023-04-17
תודה על שירות נקי אמין ומקצועי, מרוצה מעל הגג
מאמרים והדרכות על ניסור בטון

חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »