כמה זה צול? ואיך מודדים צול?

כמה זה צול? ואיך מודדים צול ביחס לס"מ? במדריך הבא נפרט לכם בהרחבה על מידת צול, וכיצד תוכלו למדוד בקלות.
תוֹכֶן הָעִניָנִים

בכל מה שקשור לתחום הבנייה נהוג להשתמש ביחידת המידה – צול. במדריך זה נסביר כמה זה צול?

כדי להבין את תהליכי בנייה השונים. ובעיקר כאשר מדובר בעבודות כמו קידוח בטון, חשוב לדעת להמר את יחידת המידה צול לס"מ. כי בעבודות של קידוח בבטון לצורך חישוב הקוטר הנדרש בהתאם לצנרת. נהוג למדוד הכול עלפי יחידות צול.

אז איך תדעו להמיר צול לס"מ?

הערך של יחידת צול: 1 צול הוא שווה ערך ל – 2.634 ס"מ.

מה שצריך זה פשוט להכפיל את הערך של הצול המבוקש במספר הנ"ל. כך תקבלו תמונה יותר ברורה וגם יותר מובנת לגבי הקוטר והגודל של הצינור והחור המבוקשים.

למען נוחיותכם נמנה להלן את החישובים הנפוצים של יחידות הצול:

עובי הקידוח שווה ערך ל-
1 צול 2.6340 ס"מ
2 צול 5.2680 ס"מ
3 צול 7.9020 ס"מ
4 צול 10.5360 ס"מ
5 צול 13.170 ס"מ
6 צול 15.8040 ס"מ
7 צול 18.4380 ס"מ
8 צול 21.0720 ס"מ
9 צול 23.7060 ס"מ
10 צול 26.340 ס"מ
11 צול 28.9740 ס"מ
12 צול 31.6079 ס"מ

 

לפני שנתקדם ונבדוק את כל הנושא הזה של צול, נתעכב רגע על יחידת המידה הפופולארית אף היא – אינץ'.

כמה ס"מ זה אינץ'?

יחידת המידה אינץ' קרובה יותר מבחינת הערך שלה אל צול אך היא לא שווה. הערך של 1 אינץ' הוא 2.54 ס"מ בעוד והצול הוא כאמור 2.634 ס"מ.

צול – מנין הגיעה אלינו יחידת המידה הזו?

צול היא בעצם שיטת יחידות בריטית. המילה צול היא דווקא גרמנית והיא זו שמכנה את יחידת המידה הבריטית שמוכרת לנו בשם אינץ'. למעשה מדובר במערכת יחידות שמקובלת מאוד בבריטניה ובארצות הברית ועוד מדינות ברחבי העולם.

בשונה מהמערכת המטרית שאנחנו מכירים כאן בישראל והיא מוכרת במדינות רבות בעולם. בבריטניה עדיין מקובל מאוד לעשות שימוש בשיטה האימפריאלית שזו שיטת המדידה ביחידות צול. עם זאת גם בריטניה מנסה לעשות את השינוי לעבור שליטה המטרית. שהיא כיום השיטה הבינלאומית וזאת משום שהיא רוצה ליישר קו עם העולם. תוך אימוץ שיטות העבודה המקובלות על כולם. חשוב לציין כי השיטה המטרית מכונה לא פעם – SI.

צול

 

הצול בתחום הקידוח

השיטה האימפריאלית מככבת בענף הבנייה ובפרט בתחום הזה של הקידוחים. כאשר כך מתארים את הקוטר של האלמנטים השונים כמו צנרת ותשתיות. ומסתבר כי חישוב קוטר במדידת צנרת היא מקצועית יותר וגם פרקטית ויעילה פי כמה מכל צורת חישוב אחרת.

תעלות חציבה, קידוחים לצנרת ביוב ומים נעשים כולם בשיטה האימפריאלית. כאשר אנחנו עדים לכך כי אנשי המקצוע והקבלנים עושים שימוש יומיומי בשיטה הזו לצורך ביצוע העבודות השונות.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

כללי, מאמרים קידוחי בטון
חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »
בטון דקורטיבי
מהו בטון דקורטיבי?

עד היום היה ברור ומוסכם על כולם כי בטון הוא חומר שנועד למטרות קונסטרוקציה ובנייה. בשנים האחרונות קבל הבטון שימושים נוספים כאשר מדובר בבטון הדקורטיבי.

קרא עוד »
בטון רזה
מהו בטון רזה

ישנם כמה וכמה סוגים של הריסת בטון ביניהם ניסור וקידוח. חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים במיוחד כאשר עומדים לפני תהליך כזה של בניה.

קרא עוד »
בטון דרוך
מהו בטון דרוך?

הבטון הדרוך בדומה לבטון המזוין הוא למעשה בטון שמחוזק בפלדה. אם אלו מוטות פלדה או רשתות פלדה. הבטון הדרוך אף חזק מהבטון המזוין. הוא עובר

קרא עוד »