מהו בטון דרוך?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הבטון הדרוך בדומה לבטון המזוין הוא למעשה בטון שמחוזק בפלדה. אם אלו מוטות פלדה או רשתות פלדה. הבטון הדרוך אף חזק מהבטון המזוין. הוא עובר 'דריכה' של יצירה של עומס מלאכותי על הבטון מה שמגביר את ההתנגדות של הבטון לעומסי שימוש. חשוב לדעת כי את הבטון אפשר לדרוך ולחזק גם לאחר שהוא כבר בנוי והאלמנט כבר נוצר.

מתי עושים שימוש בבטון דרוך?

הבטון הדרוך פופולארי במיוחד באלמנטים שאמורים לשאת משקלים גבוהים כמו קרויים או גשרים וכן הלאה. איך מבצעים את פעולת הדריכה? הדריכה נעשית על ידי הוספה של מאמצי מתיחה אל האלמנט וזאת לפני שמפעילים את עומסי השימוש עליו. מובן שלא צריך לחכות עד לסיום בניית האלמנט וכי אפשרי בהחלט בצע את הדריכה לפני שמצבעים את היציקה שלך האלמנט. פעולה זו בשלב הזה מכונה 'דריכת קדם'. הדריכה לאחר בנייה של האלמנט מכונה 'דריכת אחר'.

בטון דרוך

בטון דרוך

איך מבצעים את דריכת הבטון?

אז כפי שכבר ציינו יש שני סוגים של דריכות בטון. נסביר על שני הסוגים ועל הביצוע בפועל של הדריכה.

דריכת קדם

כדי לבצע דריכה לפני יציקת הבטון של האלמנט. יש למתוח את המוטות של הפלדה כאשר זה נעשה באמצעות מוטות מיוחדים. לרוב השימוש בשיטה זו היא להכנת חלקי בטון לצורך שימוש עתידי או לחילופין בעת שמבצעים בנייה טרומית.

דריכת אחר

פעולה זו של דריכה כאשר היא נעשית לאחר הבנייה של האלמנט נעשית לרוב בתוך אתרי בנייה. לשם כך מותחים כבלים מפלדה לאחר שכבר נוצק הבטון. פעולה זו של הדריכה נעשית בעיקר בעת בניית גשרים, בניית אולמות גדולים, בניה של מאגרי מים וכן הלאה. הביצוע בפועל נעשה על ידי החדרת מוטות הפלדה אל תוך צינור חלול שנמצא בגוף הבטון. המוטות הללו מתחברים אל כבלי מתיחה וזה מה שמרגיל את הבטון לעמוד תחת לחצים חזקים ועומסים גבוהים במיוחד.

כך בונים גשרים

גשרים נבנים כמובן וכאמור עם בטון דרוך. ברגע שמותחים את הבטון הרי שיש לו את היכולת להתנגד בעתיד לעומסים וללחצים הצפויים לו. הלחץ שיופעל על הבטון הדרוך לא יישאר באותה הנקודה בה היא נלחצת אלא שהיא תתפזר על פני כל חלקי הבטון היצוק הדרוך. הודות לחוזק של הבטון הדרוך נעשה בו שימוש בבניית גשרים מכל סוג, גודל או מטרה. גם גשרים קטנים וגם גשרים אדירי ממדים, גם כאלו שהופכים למעבר של אלפי מכוניות בכל יום ומאות מכוניות בו זמנית או אפילו כאלה שמשמשים לנסיעת רכבות.

היתרונות של תקרות הנעשות בטון דרוך

יש מספר יתרונות מהותיים לתקרות הבטון הדרוך.

התקרות שנוצרות הן חזקות מאוד ומצד שני הן לא עבות מידי. כשבונים עם בטון דרוך לא צריך להשאיר יותר מידי מקום. כי מדובר במוצר דק יותר כאשר מנגד מדובר בתוצאה חזקה פי כמה וכמה.

בנוסף חברת אלוני מתמחה באנשי מקצוע בתחום ניסור וקידוח בבטון.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מאמרים על בטון
חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »
בטון דקורטיבי
מהו בטון דקורטיבי?

עד היום היה ברור ומוסכם על כולם כי בטון הוא חומר שנועד למטרות קונסטרוקציה ובנייה. בשנים האחרונות קבל הבטון שימושים נוספים כאשר מדובר בבטון הדקורטיבי.

קרא עוד »
בטון רזה
מהו בטון רזה

ישנם כמה וכמה סוגים של הריסת בטון ביניהם ניסור וקידוח. חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים במיוחד כאשר עומדים לפני תהליך כזה של בניה.

קרא עוד »
בטון
מהו בטון מזויין

הבטון המזויין הוא בטון שמורכב מפלדה יחד עם בטון. מדובר במוטות פלדה או רשתות פלדה אותם מחדירים אל תוך הקרקע המיועדת לבניה ועליו יוצקים את

קרא עוד »