מהו בטון מזויין

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הבטון המזויין הוא בטון שמורכב מפלדה יחד עם בטון. מדובר במוטות פלדה או רשתות פלדה אותם מחדירים אל תוך הקרקע המיועדת לבניה ועליו יוצקים את הבטון. זה יוצר מבנה חזק במיוחד. שיש לו כושר התנגדות לכל סוגי המאמץ הקיימים. אנחנו מוצאים את השימוש גם בניסור וקידוח בבטון המזויין בכל מבנה כמעט. אם זה מבני מסחר ואם אלו מבני מגורים. הבטון המזוין מיועד גם לבניית עמודים, גשרים, מחלפים וכן הלאה. הודות לאפשרות הזו של בנייה עם בטון מזויין ניתן להרים מבנים לגובה רב ללא חשש מפני סדקים או עיוותים במבנה.

התכונות הדומות של הבטון והפלדה

השידוך הזה של הפלדה עם הבטון הינו מוצלח במיוחד. זאת משום שמודבר בשני חומרים שיש להם תכונות דומות מבחינת מקדמי התפשטות החום. זה מה שלמעשה מוביל לכך שהבטון נותר יציב בכל מזג אוויר והא לא מאבד את צורתו או נסדק. הבטון למעשה מעניק הגנה לפלדה מפני קורוזיה, חלודה וכל מה שתוקף בדרך כלל מתכות במיוחד אם הם נמצאים במוקמות חשופים. בקיצור, אפשר לומר שהשילוב בין שני החומרים ו'שיתוף הפעולה' כביכול בין שניהם תורם רבות לעמידות של הבטון לאורך ימים ושנים.

בטון מזוין

בטון מזוין

כיצד מכינים את הבטון המזויין?

בטון מזויין הוא כאמור תוצר של פלדה עם בטון יחד. הייצור בפועל נעשה על ידי הנחת מוטות הפלדה או רשתות הפלדה בתוך חלל טפסות כאשר אחר כך יוצקים לתוכו בטון נוזלי. הבטון יתקשה וזה יהפוך אותו לגוש אחיד יחד עם הפלדה. למשעה לחוזק המירבי שלו הוא יגיע רק לאחר כמעט חודש. (28 יום ליתר דיוק) חשוב לדעת כי את מוטות הפלדה יש להניח באופן מדויק מאוד בתוך תבניות היציקה כי רק כך אפשר יהיה להגיע אל החוזק הרצוי והמבוקש. מעבר לכך יש לבדוק את מצב המוטות ולוודא כי אין בהם כל חלודה. הם אמורים להיות כמובן בתוך תחום היציקה כדי להבטיח את החוזק המושלם.

מתי משתמשים בבטון מזויין?

כפי שכבר ציינו, בכל בניין או מבנה עושים שימוש בבטון מזויין. הבטון הזה הוא החלק המרכזי שמעניק למבנה את העוצמה ואת החוזק שלו.

האם כדאי לשפץ בטון? בטון הוא החומר הכי חזק שקיים בתחום הבנייה בישראל. כמעט כל מבנה מורכב מבטון. כאשר עולה צורך בביצוע שינויים בדרך כלל פונים לאנשי מקצוע בבניה וניסור בטון חברת אלוני מתמחה בכל סוגי ההריסה.

אנחנו מוצאים את הבטון המזויין באלמנטים הבאים:

  • עמודים
  • תקרת צלעות
  • קורה זיזית.
  • קורות התלויות בין סמכים.

בכל אלמנט מניחים את מוטות הפלדה בצורה שונה. זאת כדי לחזק את האלמנט בהתאם למטרות ולייעוד שלו בתוך המבנה או מחוצה לו.

אם מדובר בקורות שמונחים בין סמכים, ממקמים את המוטות בתחתית הקורה. אם זו קורה זיזית, יניחו את מוטות הפלדה לכל אורך הקורה עד לנקודת החיבור שלה. עמודי בטון לעומת זאת יכילו את הפלדה בהיקפים החיצוניים של העמוד כאשר ברצפה זה יהיה בצורה משתלב כדוגמת האות T.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מאמרים על בטון
חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »
בטון דקורטיבי
מהו בטון דקורטיבי?

עד היום היה ברור ומוסכם על כולם כי בטון הוא חומר שנועד למטרות קונסטרוקציה ובנייה. בשנים האחרונות קבל הבטון שימושים נוספים כאשר מדובר בבטון הדקורטיבי.

קרא עוד »
בטון רזה
מהו בטון רזה

ישנם כמה וכמה סוגים של הריסת בטון ביניהם ניסור וקידוח. חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים במיוחד כאשר עומדים לפני תהליך כזה של בניה.

קרא עוד »
בטון דרוך
מהו בטון דרוך?

הבטון הדרוך בדומה לבטון המזוין הוא למעשה בטון שמחוזק בפלדה. אם אלו מוטות פלדה או רשתות פלדה. הבטון הדרוך אף חזק מהבטון המזוין. הוא עובר

קרא עוד »