מהו בטון רזה

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ישנם כמה וכמה סוגים של הריסת בטון ביניהם ניסור וקידוח. חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים במיוחד כאשר עומדים לפני תהליך כזה של בניה. בטון רזה זהו בטון שהיחס בין המים לצמנט הוא גובה, לטובת המים. כלומר שכמות המים גבוהה יחסית לכמות הצמנט שמרכיב את הבטון. בגלל שיש הרבה מים ביחס לצמנט, קל הרבה יותר ליישם את הבטון כאשר רוצים לשטח אותו ישר על גבי הקרקע. הבטון הרזה אינו מיועד לאלמנטים כמו הבטון הרגיל על סוגי השונים. הבטון הרזה מתאים בעיקר לשימוש כמצע הפרדה מהאדמה. אי אפשר להשתמש בו לצורך יציקות בטון.

למה משמש הבטון הרזה?

תארו לעצמכם שבתהליכי הבנייה הראשוניים יהיה עליכם ליישם על גבי החול, את כל הברזילים לצורך הקמת היסודות. הביצוע על גבי החול הוא ממש לא נוח ורוב גם לא יעיל. ברגע שמיישמים את הבטון הרזה לפני תחילת העבודה, יוצרים בכך משטח הפרדה שחוצץ בין הקרקע לבין המבנה אותו תרצו להקים. זה למעשה מכשיר את הקרקע לקראת המשך העבודה. ואכן, את הבטון הרזה אנחנו פוגשים בעיקר כחומר שחוצץ בין האדמה לבין היסודות של המבנה. הסיבה למה באמת צריך את הבטון הרזה במקום הזה הוא בגלל כאשר בטון רטוב יבוא במגע עם האדמה, הרי שבאופן טבעי האדמה תספוג אליה את המים מה שבתערובת הבטון וכך ישתנה אוטומטית ההרכב והיחס של המים – צמנט. מה שיגרום לכך שהבטון יקבל תכונות לא טובות ולא יעילות. אם רוצים לשמר את איכות היסודות של המבנה בשל המגע הישיר שייווצר בעת היציקה. נוהגים ליצוק קודם כל את הבטון הרזה לשכבה בעובי של כחמישה ס"מ ורק לאחר שהבטון הזה מתייבש ומתקשה. ממשיכים הלאה בתהליך ויוצקים עליו את היסודות של המבנה בלי חשש שתכונות הבטון אותו יוצקים לצורך מטרות הקונסטרוקציה של המבנה והבטון יישאר עם התכונות שלו כפי שאכן צריכים אותו.

בטון רזה

בטון רזה

בטון רזה ישר ומפולס

הבטון הרזה למעשה הופך להיות הקרקע אשר עליו יבצעו את היציקה. אחר כך של הבטון לקראת בניית המבנה בפועל. כדי שאכן אפשר יהיה לבצע את העבודות הרצויות על גבי הקרקע. חשוב לוודא כי הבטון הרזה יהיה מפולס וישר באופן מושלם. זה מה שיעניק למבנה את הבסיס ליציקה הקונסטרוקטיבית. השלב הזה נחשב כשלב מאוד חשוב וגם מאוד משמעותי היות וזה מה שמוביל בסופו של דבר להצלחה של כל הבנייה. במהלך הביצוע של העבודות, מבצעים סימונים ומדידות כדי לתכנן את המיקום הנכון והמדויק של בורות החלחול ובאופן כללי של כל העבודה שמתוכננת להמשך. כדי להצליח בביצוע חשוב לפנות אל יועץ קרקע ואל מודד מקצועי לצורך ביצוע נכון של כל ההכנות. המדידות והתוכניות. לפני שמיישמים את הבטון הרזה יש להרטיב את הקרקע בעזרת מכבש. ובכך להכין אותו לקראת התהליך.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מאמרים על בטון
חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »
בטון דקורטיבי
מהו בטון דקורטיבי?

עד היום היה ברור ומוסכם על כולם כי בטון הוא חומר שנועד למטרות קונסטרוקציה ובנייה. בשנים האחרונות קבל הבטון שימושים נוספים כאשר מדובר בבטון הדקורטיבי.

קרא עוד »
בטון דרוך
מהו בטון דרוך?

הבטון הדרוך בדומה לבטון המזוין הוא למעשה בטון שמחוזק בפלדה. אם אלו מוטות פלדה או רשתות פלדה. הבטון הדרוך אף חזק מהבטון המזוין. הוא עובר

קרא עוד »
בטון
מהו בטון מזויין

הבטון המזויין הוא בטון שמורכב מפלדה יחד עם בטון. מדובר במוטות פלדה או רשתות פלדה אותם מחדירים אל תוך הקרקע המיועדת לבניה ועליו יוצקים את

קרא עוד »