תקנות הריסת מבנים – כל מה שצריך לדעת

עבודות הריסה הינם חלק בלתי נפרד מעולם הבניה. הן בשיפוץ בית פרטי והן במסגרת התחדשות עירונית. לפניכם תקנות הריסת מבנים והסבר מפורט לתהליך...
תוֹכֶן הָעִניָנִים

הריסת מבנים היא פעולה המחייבת הקפדה על שורה של תקנות והיערכות לשמירה קפדנית על כל כללי הבטיחות.

הריסת מבנים היא לרוב השלב שלפני בניית מבנים חדשים באתר. ישנם מצבים בהם הריסת המבנים נעשית בגלל שהמבנה מסכן את הסביבה. בכל מקרה, תמיד חשוב להכיר ולהקפיד על תקנות הריסת מבנים. על מנת שהפעולה תיעשה בצורה הבטוחה ביותר.

מהו תקנות הריסת מבנים

כאשר אנחנו מדברים על תקנות הריסת מבנים אנחנו מתייחסים נטו לפעולה הספציפית הזו של הריסת מבנים. בלי כל קשר לכל ההמשך אם תהיה בנייה אחר כך במקום או לא. התקנות להריסת מבנים נועדו למען השמירה על ביטחונם של העובדים. כמו גם למען השמירה מפני נזקים סביבתיים.

רמת הסיווג של עבודת הריסה:

  1. הריסה גדולה ומורכבת – הריסה של מבנה שלם המפריע למרחב הציבורי, הריסה בשטח של 2000 מ"ר ומעלה.
  2. הריסה פשוטה – הריסת חלק ממבנה בתוך שטח מתוחם.
  3. הריסה פטורה מהיתר – עבודות פשוטות מבחינה הנדסית, ואינם מהווים כלל שום סכנה או מטרד ציבורי. וגם שהשפעתם על מבנה הבניין מעוטה, ואין הם פוגעים בשלד הבניין. (עבודות אלו מתבצעות בדרך כלל ע"י חברות של ניסור בטון).

 

התפקיד של מנהל העבודה

על פי תקנות בטיחות בעבודה מוטל על מנהל העבודה לדאוג ולוודא כי אכן העבודה כולה מתבצעת תחת פיקוח והשגחה של מנהל עבודה, שהוא יהיה הגורם היחיד שיפקח על כל התהליך. זה כולל את הפיקוח מהשלב הראשון של ההכנות להריסה. ועד לביצוע בפועל, דרך האמצעים שינקטו לשם כך, השיטה שתיבחר וכן הלאה.

 

ההכנות לקראת העבודה

השלב הראשון זוהי ההכנה לקראת העבודה. ההכנה כוללת לפני הכול בדיקה הנדסית. הבדיקה הזו תוכל להוביל להכנת סקר מקדים. לאחר שישנו הסקר המקדים אפשר יהיה להתקדם הלאה ולהכין את התוכנית המפורטת. לצורך הביצוע בפועל של הריסת המבנה בצורה הכי בטוחה והכי יעילה.

הסקר המקדים כולל שורה ארוכה של בדיקות והכנות נדרשות לצורך הביצוע בפועל של כל העבודה.

ראשית ייבדק השטח מבחינת החיבור שלו לתשתיות. ככל שיהיו כאלו ידרשו כולם ניתוק טוטאלי מהם. זה כולל תשתיות חשמל, קווי מים וצנרת ביוב, תשתיות תקשורת, תשתיות קיטור וכן הלאה. הניתוק חייב להיות מוחלט וזאת על מנת להגן ולשמור על בטיחותם של העובדים.

בבדיקת הסקר אף נבחרים דרכי הפעולה ובחירת השיטה הרצויה לביצוע ההריסה בפועל. זה כולל קביעה באילו אמצעי בטיחות לבחור, גידור מתאים, הרטבה של האזור וכן הלאה. מעבר לכך נבדק האזור כולו והמבנים הסמוכים על מנת לוודא כי אין כל סיכון שנשקפת להם בביצוע ההריסה של המבנה.

 

הביצוע בפועל

מנהל העבודה הוא זה שאמור לפקח במהלך כל העבודה. הוא צריך לוודא כי העובדים כולם חובשים קסדה, יש להם משקפי מגן והם נועלים נעלי בטיחות ומשתמשים בכפפות. מלבד משקפי המגן יש צורך גם במסכות מגן שיעניקו הגנה מפני האבק. עליהם להרכיב מגיני אוזניים וכן ללבוש בגדים תקניים שיגנו עליהם בין היתר גם מפני פגעי מזג האוויר. יש לוודא כי יש להם פסי אזהרה על בגדי העבודה שלהם.

כדי למנוע פגיעה בעובדים יש להקפיד על מרחק של לפחות פי 1.5. כדי שלא יאונה כל נזק לעובדים הנמצאים במקום בזמן שהמבנה יקרוס.

חושב לבחור אל חברה מקצועית שמבטיחה הקפדה על כל התקנות.

המחיר

אצלנו המחירים משתלמים ואטרקטיביים במיוחד

הניסיון

אנו חברה מקצועית עם וותק של 20 שנה בענף

המקצועיות

אנו מבינים היטב את התחום לפרטי פרטים

השירות

שירות ועמידה בזמנים - השירות הטוב ביותר

מאמרים עבודות הריסה
חיתוך בטון עם דיסק

הצטרפו אלינו להכרות מעמיקה עם עולם החיתוך בבטון. במאמר זה, אנו מתמקדים בשילוב בין חיתוך בטון עם דיסק לניסור וקידוח, ומסבירים איך השילוב הזה משפר את איכות התוצאה ומקל על התהליך. נציג את השיטות המובילות בענף, ונדגיש מדוע חברת אלוני היא הבחירה הנכונה לחיתוך בטון מקצועי ואיכותי.

קרא עוד »
בטון דקורטיבי
מהו בטון דקורטיבי?

עד היום היה ברור ומוסכם על כולם כי בטון הוא חומר שנועד למטרות קונסטרוקציה ובנייה. בשנים האחרונות קבל הבטון שימושים נוספים כאשר מדובר בבטון הדקורטיבי.

קרא עוד »
בטון רזה
מהו בטון רזה

ישנם כמה וכמה סוגים של הריסת בטון ביניהם ניסור וקידוח. חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים השונים במיוחד כאשר עומדים לפני תהליך כזה של בניה.

קרא עוד »
בטון דרוך
מהו בטון דרוך?

הבטון הדרוך בדומה לבטון המזוין הוא למעשה בטון שמחוזק בפלדה. אם אלו מוטות פלדה או רשתות פלדה. הבטון הדרוך אף חזק מהבטון המזוין. הוא עובר

קרא עוד »